Vind je eigen weg  -  blog

Hier kunt u lezen wat voor resultaten ik heb geboekt met mijn coaching.

 

 

2019-04-24

“Heerlijk, kinderen thuishouden omdat ze niet naar school durven”

[ltr][font=Helvetica, Arial, sans-serif] “Heerlijk, [/font][/ltr]

[ltr][font=Helvetica, Arial, sans-serif] kinderen thuishouden[/font][/ltr]

[ltr][font=Helvetica, Arial, sans-serif] omdat ze niet naar school durven” [/font][/ltr]

[ltr][font=Helvetica, Arial, sans-serif]😱[/font][/ltr]

[ltr][font=Helvetica, Arial, sans-serif]De tekst is natuurlijk sarcastisch, maar helaas gebeurt het wel![/font][/ltr]

[ltr][font=Helvetica, Arial, sans-serif]Kinderen thuis omdat ze niet naar school durven………. Vreselijk natuurlijk, voor ouder en kind. Er gebeurt tegenwoordig zoveel op school waar kinderen maar ‘gewoon’ mee te dealen hebben. De veeleisende maatschappij van tegenwoordig is erin geslopen, iedereen heeft zich een stukje aangepast gedurende de jaren, maar laten we alsjeblieft niet denken dat het allemaal gewoon is.[/font][/ltr]

[ltr][font=Helvetica, Arial, sans-serif]• Pesten[/font][/ltr]

[ltr][font=Helvetica, Arial, sans-serif]• Buitensluiten[/font][/ltr]

[ltr][font=Helvetica, Arial, sans-serif]• Geen vriendjes kunnen vinden[/font][/ltr]

[ltr][font=Helvetica, Arial, sans-serif]• Geen fijne sfeer in de klas[/font][/ltr]

[ltr][font=Helvetica, Arial, sans-serif]• Stil moeten zitten[/font][/ltr]

[ltr][font=Helvetica, Arial, sans-serif]• Non-stop informatie moeten opnemen[/font][/ltr]

[ltr][font=Helvetica, Arial, sans-serif]Het is nogal wat en school kan niet met alles aan de slag, de tijd is er simpelweg niet. Ook zij moeten prioriteiten stellen. Leren is belangrijk, want daar komen ze tenslotte voor op school. Helaas komt een kind niet zomaar tot leren. Een kind moet zich goed voelen, gewenst, op z’n gemak, gehoord, gezien, geaccepteerd. Zomaar even wat dingen, heel belangrijke dingen. Daarnaast is het fijn als een kind lekker in z’n vel zit en dat thuis de zaken op orde zijn.[/font][/ltr]

[ltr][font=Helvetica, Arial, sans-serif]Een simpel voorbeeld van Pietje: 👨‍🦱[/font][/ltr]

[ltr][font=Helvetica, Arial, sans-serif]Pietje staat ‘s morgens op. Mama moppert op hem dat hij zijn spullen moet opruimen, dat hij moet opschieten, want anders komen ze te laat op school. Op school is de juf gespannen want ze heeft het zo druk. Ze ziet niet dat Pietje behoefte heeft aan wat extra complimentjes, bevestiging dat hij het goed doet. In de pauze mag Pietje niet meedoen, want hij kan niet voetballen en hij draagt geen coole kleren zoals de andere kinderen. Pietje laat niks merken, want volgens mama is het goed om niet je zwakke kanten te laten zien aan anderen. Na de pauze heeft Pietje rekenles en hij snapt het niet. Zijn vinger opsteken doet Pietje niet, want dat is weer zwak volgens mama. Als juf merkt dat Pietje niks zit te doen, wordt ze boos op hem en vraagt waarom hij geen hulp vraagt. Pietje gaat zich steeds meer niet gezien, alleen en niet geaccepteerd voelen. 😢[/font][/ltr]

[ltr][font=Helvetica, Arial, sans-serif]Wat kan een kindercoach nou voor Pietje doen??🤔[/font][/ltr]

[ltr][font=Helvetica, Arial, sans-serif]Pietje kan onder schooltijd of erna bij zijn kindercoach in de praktijk komen. Zij heeft dan een uur lang alle aandacht voor hem alleen. Pietje zit in een gezellig kamertje met tekeningen en leuke werkjes van andere kinderen. Ze doen fijne dingen samen. Pietje merkt dat de kindercoach echt geïnteresseerd is in zijn antwoorden als ze hem vragen stelt, ze vraagt ook naar hoe het thuis gaat, of hij papa mist, hoe het is om 2 huizen te hebben, wat hij met zijn verdriet doet, welke vragen hij heeft over de scheiding en of hij hier met papa en mama over heeft gepraat. Ze leert Pietje allemaal dingen die hij kan doen als hij zich naar voelt, verdrietig of niet zo sterk. Ze laat Pietje ook mama een keer meenemen naar de praktijk, zodat ze ook iets samen kunnen doen. Mama praat met de kindercoach en die heeft wat tips voor mama om thuis te gebruiken. Mama en Pietje hebben het daarna veel fijner thuis. Thuis kan Pietje weer genieten en kind zijn. Hij heeft zelfs gevraagd wanneer hij papa weer mag zien, want hij mist papa zo. Op school kan Pietje aangeven wanneer hij hulp nodig heeft, kan hij voor zichzelf opkomen en eigen keuzes maken. Pietje heeft vertrouwen in zichzelf en durft over zijn verdriet te praten en ook te huilen. Nu kan Pietje ook weer gewoon zijn rekensommetjes uitrekenen, want daar is hij eigenlijk best goed in nu zijn hoofd weer leeg is. De juf ziet dat hij zijn best doet en geeft hem een aai over zijn bol. [/font][/ltr]

[ltr][font=Helvetica, Arial, sans-serif]Bij thuiskomst zegt Pietje: “Mama, wat is school leuk, mag ik morgen weer naar school?!”❤️[/font][/ltr]

[ltr][font=Helvetica, Arial, sans-serif]Daar doen wij kindercoaches het nou voor!😍[/font][/ltr]

Petra - 15:58:05 | 2 opmerkingen

  1. Damon Mullaly

    2022-06-30

    I have a small question for you? ►►► ✅ Where can I get my gift? Here? https://lnk.do/oRLXPN

  2. Eileen Schultz

    2022-07-08

    I registered on the website last week and filled in my details. But since yesterday I can’t log in to my profile. Help me fix everything. Here is a link to my page ►►► https://lnk.do/sgudib ✅. Thanks! Helen

Opmerking toevoegen

Fill out the form below to add your own comments

Om geautomatiseerde spam zoveel mogelijk te beperken, is deze functie beveiligd met een captcha.

Hiervoor moet inhoud van de externe dienstverlener Google worden geladen en moeten cookies worden opgeslagen.



E-mailen
Bellen